dimecres, 8 de juliol del 2015

ACTIVITAT D' INVESTIGACIÓ

MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES


El Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües: aprenentatge, ensenyament i avaluació (MCER) és un estàndard per mesurar el nivell de comprensió i expressió orals i escrites en una llengua. Forma part del projecte de política lingüística del Consell d'Europa, que ha unificat les directrius per a l'aprenentatge i l'ensenyament de llengües dins del context europeu. És a dir, estableix les bases d'un sistema europeu comú d'aprenentatge i avaluació de segones o terceres llengües. Així, els objectius i continguts en aquest àmbit es distribueixen en sis nivells que són referents comuns per valorar el domini de les llengües.

Usuari bàsic Usuari independent Usuari experimentat
A1
Inicial
A2
Bàsic
B1
Llindar
B2
Avançat
C1
Domini funcional efectiu
C2
Domini

PER QUÈ ES NECESSARI?

El MCER es necessari per aquestes raons:

1. Cal continuar intensificant l’aprenentatge i l’ensenyament de llengües en el estats membres per tal d’afavorir una més gran mobilitat, una comunicació internacional més eficaç que respecti les identitats i la diversitat cultural, un millor accés a la informació, una multiplicació dels intercanvis interpersonals, una millora en les relacions laborals i un augment de la comprensió mútua.
 
2. Per assolir aquests objectius, l’aprenentatge de llengües ha de prosseguir du- rant tota la vida i convé promoure’l i facilitar-lo en tot el sistema educatiu, des del nivell preescolar fins a l’ensenyament d’adults.
 
3. Convé elaborar un marc de referència europeu per a l’aprenentatge de llengües a tots els nivells, amb la finalitat de:

• Promoure i facilitar la cooperació entre els organismes educatius de diferents països.
• Assentar, sobre una bona base, el reconeixement recíproc de les qualificacions en llengües.
• Ajudar els aprenents, els docents, els dissenyadors de cursos, els organismesexaminadors i les administracions educatives a situar i coordinar els seus esforços

Qué es el PEL (PORTAFOLI EUROPEU DE LES LLENGÜES)

Es tracta d'un document en què els que estan aprenent o han aprés una llengua -ja siga en l'escola o fora de l'escola- poden registrar i relfexionar sobre el seu aprenentatge de llengües i experiències culturals.
El portfoli conté un passaport de llengües que el seu titular posa al dia amb regularitat.
El document també conté una biografia lingüística detallada que descriu l'experiència del titular en cada llengua i que està dissenyat per a guiar l'alumne en la planificació i avaluació dels progressos.
Finalment, hi ha un dossier amb exemples de treballs personals que es pot mantindre per a il·lustrar una de les competències lingüístiques.

Este Portfoli consta de tres seccions:

• El Passaport de les llengües, amb un format i unes escales homologades internacionalment. Et permetrà demostrar a l'estranger les llengües que parles, el nivell que tens amb cada una, els certificats i títols que has obtingut o les experiències interculturals que has viscut.
 
• La Biografia lingüística, amb material i fulls reciclables. Et permetrà anotar totes les experiències d'aprenentatge lingüístic i intercultural que hages tingut al llarg de la teua vida, a més d'ajudar-te a analitzar-les i a valorar-les.
 
• El  Dossier, amb dos bosses de plàstic. Hi podràs guardar exemples dels teus treballs escrits i de les teues gravacions orals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada